بررسی انواع جرایم سایبری

  • ۱۰۰۶

در این مقاله تروریسم سایبر ، فیشینگ، هویت جعلی و sayber stalking را که زیرمجموعه جرایم سایبری هستند توضیح داده و به جزییات آن ها می پردازیم.

جرم آینده، تروریسم سایبر

از اقدامات سایبر ترور ارتباط بین تروریست ها از طریق شبکه های بین المللی و تبادل افکار و اعمال مجرمانه در سطح بسیار پیچیده است که از ویژگی های این نوع ارتباط عدم توانایی پلیس در کنترل و شنود می باشد.


فیشینگ

فیشینگ نوع بسیار خاصی از جرائم رایانه ای است که برای فریب کاربر و زمینه افشای جزئیات مالی و شخصی و همچنین تلاشی برای بدست آوردن اطلاعاتی چون رمز عبور، شناسه عبور و جزئیات کارت اعتباری کاربر با جا زدن خود به عنوان یک منبع قابل اعتماد می باشد.

فیشرها یا مجرمان فیشینگ از تکنیک های متعددی برای فریب دادن کاربران استفاده می کنند. مانند (سایت های کپی مانند به سایت های بانکی، ارسال ایمیل و نامه های الکترونیکی به منظور تغییر اطلاعات کاربری در بانک و دستیابی مجرمان به اطلاعات شخصی و پول کاربر).

sayber stalking

استفاده از فناوری ارتباطات برای آزار و اذیت افراد به صورت های مختلفی چون (تهدید، تهمت، مزاحمت تلفنی، ارسال نرم افزارهای مخرب و تخریب اطلاعات و تجهیزات کامپیوتری) در این جرم بسیار دیده می شود.

خلافکاران اغلب کاربران را از طریق اینترنت، چت روم ها، تالار های تبادل نظر و... شکار و اطلاعاتی چون (شماره تلفن، آدرس و...) بدست می آورند و قربانیان خود را مورد آزار و اذیت قرار می دهند.

هویت جعلی

در این جرم شخص برای بدست آوردن کالا، خدمات موردنیاز و رسیدن به هدف خود، خود را به جای اشخاص دیگر یا مالک چیزی جا می زند. (مهاجرت غیرقانونی، تروریسم و ایمیل های سیاه و...) نیز در زمره این جرائم قرار می گیرند.

تمامی مواردی که گفته شد دارای زیر مجموعه های بسیار و مختلفی هستند که در فرصتی مناسب آن ها را با مجازاتشان ذکر خواهیم کرد.

نکته مهم درباره جرایم رایانه‌ای

تمامی جرائم رایانه ای همه در یک هدف مشترک و آن هم بهره برداری غیرقانونی از فناوری جدید رایانه و ارتباطات برای فعالیت های خلاف کارانه است و قابل ذکر هست که این جرایم دارای مجازات های سنگینی نیز می باشند.

پس مراقب ایمیل های ناشناس، چت روم ها، حافظه های فلش و وب سایت های مشکوک و....باشید و سعی کنید اطلاعات بیشتری درباره امنیت در اینترنت پیدا کنید.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

در شبکه های اجتماعی

برچسب ها

تضمین پرداخت خدمات حقوقی

تماس با ما

برای ارتباط با مرکز حقوقی دادآنلاین می توانید از راه‌های زیر استفاده نمایید: