مشاوره حقوقی رایگان - افترا و اعاده حیثیت

  • ۶۵۶

شما می‌توانید سوالات و مشکلات حقوقی خود را در زمینه حقوق کیفری - افترا و اعاده حیثیت در قسمت زیر (نظرات) مطرح نمایید.

کارشناسان حقوقی دادآنلاین پس از بررسی، سوال و پاسخ شما را منتشر خواهند کرد.

 

امکان طرح سوال به صورت ناشناس نیز امکان پذیر است.
جهت اطلاع از انتشار پاسخ لطفا ایمیل خود را وارد نمایید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
  • همسرم دو سال پیش بعد از شش ماه دعوا منو مجبور کرد مهریه مو ببخشم تا دوباره زندگی کنیم.منم بخشیدم دو سه روز بعد از بخشش مهریه ام رفت ماموریت و منو مجبور کرد منزل مادرش بمونم تا برگرده.چند روز گذشت تا اینکه مادرش گفت از خونه من پول و طلا برداشتی من خبر نداشتم اصلا با کلی گریه و التماس که ابرومو نبره تهمت نزنه تازه مهریه مو بخشیدم و...به همسرم گفت که زنت دزده.الان دو ساله همسرم سر هر بحثی منو دزد خطاب میکنه .ناگفته نماند که من ۱۹۰ هزار تومن پول داشتم کلا اونو دادم به پسر خواهر شوهرم و گفتم بده به مادرشوهرم و بگه من بی تقصیرم.الان میتونم ادعای حیثیت کنم؟رای دادگاه چه خواهد بود.هیچ شاهدی هم انها ندارند
    پاسخ:
    سلام و احترام.

    طبق ماده ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی در مورد افترا:
    «هر کس به وسیله اوراق چاپی یا خطی یا به وسیله درج در روزنامه و جراید یا نطق در مجامع یا به هر وسیله دیگر به کسی امری را صریحا نسبت دهد یا آنها را منتشر کند که مطابق قانون آن امر جرم محسوب می‌شود و نتواند صحت آن اسناد را ثابت کند، جز در مواردی که موجب حد است، به یک ماه تا یک سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق یا یکی از آنها حسب مورد محکوم خواهد شد.»

در شبکه های اجتماعی

برچسب ها

تضمین پرداخت خدمات حقوقی

تماس با ما

برای ارتباط با مرکز حقوقی دادآنلاین می توانید از راه‌های زیر استفاده نمایید: